Huta zosta艂a za艂o偶ona w 1889 roku. Pocz膮tkowo zak艂ad by艂 przedsi臋biorstwem prywatnym, jednak ju偶 rok p贸藕niej przekszta艂cono go w sp贸艂k臋 akcyjn膮. Pierwszy piec elektryczny powsta艂 w 1908 roku. 20 czerwca 1889 roku na terenie huty mia艂 miejsce strajk g贸rnik贸w, w wyniku kt贸rego zniszczono ratusz i will臋 dyrektora. Podczas strzelaniny przez 偶andarm贸w zgin臋艂o troje dzieci, a kilka os贸b zosta艂o skazanych. Od pocz膮tku kierownictwo obiektu by艂o mocno nastawione na eksport, co zmusi艂o hut臋 do prowadzenia ostrzejszej konkurencji ni偶 na rynku krajowym. W pierwszych latach istnienia eksportowano 1/5 swojej produkcji za granic臋. W 1897 roku huta posiada艂a swoj膮 fili臋 w 18 miastach europejskich. W tym samym roku huta dostarczy艂a odkuwki do pierwszych oceanicznych austro-w臋gierskich pancernik贸w klasy Habsburg. W艂a艣ciciel huty by艂 twardym biznesmenem i jego posuni臋cia racjonalizacyjne wywo艂a艂y znaczny op贸r zw艂aszcza w Austrii. W 1898 roku sprzeda艂 swoje udzia艂y w firmie i 偶y艂 jako zamo偶na osoba prywatna i znany mecenas. W 1900 roku w hucie pracowa艂o oko艂o 1200 ludzi i produkowano oko艂o 36 000 ton stali oraz 16 000 ton wyrob贸w gotowych g艂贸wnie luf, stali narz臋dziowej, armat, drutu stalowego i kolc贸w stalowych. Wi臋kszo艣膰 produkt贸w sz艂a na eksport. Przed I Wojn膮 艢wiatow膮 huta pr贸cz rodzimej armii austro-w臋gierskiej zaopatrywa艂a r贸wnie偶 np. w艂osk膮. Oko艂o 1900 roku opracowano bardzo udany m艂otek聽Poldiego聽do warsztatowego pomiaru twardo艣ci, kt贸ry by艂 odmian膮 metody聽Brinella. W 1906 roku w obiekcie wynaleziono stal, kt贸ra sta艂a si臋 najlepsz膮 stal膮 szybkotn膮c膮 na rynku 艣wiatowym. W latach 1903-1911 s艂ynny wiede艅ski architekt wybudowa艂 pensjonat wraz z wyposa偶eniem wn臋trz, will膮 dyrektorsk膮 oraz zaprojektowa艂 nowe elewacje budynk贸w. W 1909 roku do budowy samochodu Blitzen聽Benz聽wykorzystano stalowy wa艂 korbowy produkcji huty, kt贸ry w 1911 w Daytona stanowi艂 艣wiatowy rekord pr臋dko艣ci wynosz膮cy 211,51 km/h. W 1913 roku huta po偶yczy艂a chi艅skiemu rz膮dowi 300 000 sztuk z艂ota, przy za艂o偶eniu, 偶e po sp艂acie zam贸wi cz臋艣ci do armat i stal narz臋dziow膮 za t臋 sam膮 kwot臋. Po 1918 roku huta by艂a monopolist膮 w produkcji stali szlachetnej w Czechos艂owacji. Materia艂y by艂y wykorzystywane g艂贸wnie w przemy艣le lotniczym i motoryzacyjnym. W latach 1918-1920 w innym mie艣cie powsta艂 nowy oddzia艂. W 1922 opatentowano stal ogniotrwa艂膮, kt贸rej sk艂ad wp艂yn膮艂 na rozw贸j tych materia艂贸w na 艣wiecie. W 1929 roku huta zatrudnia艂a oko艂o 4000 ludzi i wytwarza艂a 40 000 ton wyrob贸w, g艂贸wnie narz臋dzi oraz wa艂贸w korbowych, luf do armat oraz karabin贸w maszynowych. 2/3 produkcji sz艂o na eksport. Podczas okupacji hitlerowskiej zak艂ady sta艂y si臋 cz臋艣ci膮 niemieckiego koncernu. W 1931 roku utworzono odr臋bny zak艂ad produkuj膮cy narz臋dzia chirurgiczne i protezy. W 1938 roku dostarczono stal konstrukcyjn膮 do samochodu聽Thunderbolt, kt贸rym brytyjski kierowca George聽Eyston聽ustanowi艂 w latach 1938-1939 trzy rekordy pr臋dko艣ci 艣wiata, wszystkie powy偶ej 500 km/h. W tym samym czasie osi膮gni臋to szczyt dostaw stali dla armii czechos艂owackiej. Huta dostarcza艂a r贸wnie偶 opancerzenie dla najwi臋kszego czechos艂owackiego okr臋tu wojennego Prezydenta Masaryka. Przed II Wojn膮 艢wiatow膮 huta posiada艂a oddzia艂y i magazyny w 39 krajach. W 1945 roku zak艂ad zosta艂 znacjonalizowany. Stale 偶aroodporne stosowano w czechos艂owackich odrzutowcach szkoleniowych聽Aero聽L-29 Delfin i ich nast臋pcach聽Aero L-39 Albatros. W 1969 roku rozpocz臋to produkcj臋 zestaw贸w chirurgicznych ze stali nierdzewnej. W latach 70-tych rozpocz臋to kompleksow膮 modernizacj臋 i przebudow臋 hut. W 1980 roku zacz臋to w Czechach stosowa膰 stopy tytanu, samolot akrobacyjny Zlin聽Z-50, na kt贸rym piloci Ivan聽Tu膷ek聽i Petr聽Jirmus zdobyli tytu艂y mistrz贸w 艣wiata w akrobacji powietrznej. Po 1989 roku zak艂ad nie m贸g艂 sobie poradzi膰 z za艂amaniem rynk贸w socjalistycznych i ograniczeniem krajowej produkcji. Huta zatrudniaj膮ca 20 000 os贸b przynosi艂 straty i dzia艂a艂 na u艂amku mocy produkcyjnych. W 1990 roku huta zdoby艂a z艂oty medal na wystawie Bruksela Eureka za stal s艂u偶膮c膮 do sk艂adowania odpad贸w nuklearnych. W 1992 roku obiekt przekszta艂cono w sp贸艂k臋 akcyjn膮. Pogarszaj膮ca si臋 sytuacja doprowadzi艂a do wstrzymania produkcji w 1993 roku, a rz膮d zacz膮艂 szuka膰 wyj艣cia w przyspieszonej prywatyzacji. Jeszcze tego samego roku zwyci臋zc膮 w konkursie zosta艂a firma, kt贸ra nie mia艂a 偶adnego do艣wiadczenia w bran偶y ani kapita艂u. Pod jego kierownictwem cze艣膰 zak艂adu stopniowo bankrutowa艂a i zaprzesta艂a produkcji. Po kilku latach produkcja wr贸ci艂a, ale ju偶 na mniejsz膮 skal臋. Jako sp贸艂ka zale偶na od niemieckiego koncernu w po艂膮czeniu z czesk膮 fabryk膮 rozpocz臋艂a produkcj臋 metalurgiczn膮. W 2009 roku zako艅czono szeroko zakrojon膮 inwestycj臋 i uruchomiono nowe obiekty produkcyjne i now膮 ku藕ni臋. Od 2012 roku huta dzia艂a pod now膮 nazw膮 w nowej strukturze. W 2014 roku firma zacz臋艂a mie膰 problemy finansowe. W 2016 roku s膮d wyda艂 zgod臋 na reorganizacj臋 w ramach post臋powania upad艂o艣ciowego. W styczniu 2017 roku huta rozpocz臋艂a ponownie prace pe艂n膮 par膮, ale na nied艂ugo. W grudniu 2017 roku s膮d og艂osi艂 upad艂o艣膰 sp贸艂ki, pracownicy zostali zwolnieni. Od tego czasu sprzeda偶 firmy wielokrotnie ko艅czy艂a si臋 niepowodzeniem.