Pocz膮tki kolei si臋gaj膮 XIX wieku. Budowa linii wynika艂a g艂贸wnie z wysoko rozwini臋tego przemys艂u 偶elaznego. Projekt trasy wielokrotnie zmieniano. Prace zako艅czono w 1877 roku. Ze wzgl臋du na problemy finansowe Pa艅stwo przej臋艂o kolej ju偶 rok p贸藕niej. Rozk艂ad jazdy na rok 1878 przewidywa艂 tylko jedn膮 mieszan膮 par臋 poci膮g贸w dziennie, ale ruch rozwija艂 si臋 zadowalaj膮co dzi臋ki przemys艂owi 偶elaznemu. Nowa kolej spe艂ni艂a pok艂adane w niej oczekiwania ze wzgl臋du na swoje zalety ekonomiczne oraz blisk膮 obecno艣膰 huty, kt贸ra mog艂a skutecznie konkurowa膰 z wi臋kszymi obszarami produkcyjnymi. Kolej dodatkowo otworzy艂a obszar do rozwoju turystyki. Jednak w zwi膮zku z wynalezieniem stali Bessemera przemys艂 偶elazny nie by艂 w stanie utrzyma膰 swojej pierwotnej formy. Konieczne sta艂o si臋 przej艣cie na nowe ga艂臋zie produkcji, kt贸ra ju偶 nie odbywa艂a si臋 w rejonie kolei. Koleje Pa艅stwowe pocz膮tkowo wykorzystywa艂y na trasie lokomotywy przej臋te od Kolei Po艂udniowo-Zachodnich Dolnej Austrii takie jak: kkStB 85, kkStB 90, kkStB 91 oraz kkStB 92. P贸藕niej pojawi艂y si臋 nowocze艣niejsze i uniwersalne lokomotywy kolei lokalnej kkStB 178. W 1898 roku otwarto przed艂u偶enie w kierunku zachodnim. W dniu 10 marca 1928 roku lokomotywa kkStB聽178 wykolei艂a si臋 i spad艂a z nasypu kolejowego, maszynista lokomotywy zosta艂 uwi臋ziony i zmar艂. Uda艂o mu si臋 w du偶ym stopniu spowolni膰 poci膮g, dzi臋ki czemu wagony, w kt贸rych znajdowa艂o si臋 60 dzieci pozosta艂y nieruchome na torach. Od 1927 roku kursowa艂a lokalna kolej w膮skotorowa, kt贸rej tory krzy偶owa艂y si臋 z torami normalnotorowymi kolei na terenie stacji. Zbudowano tak偶e wagony rolbok, a p贸藕niej wagony towarowe. Po II Wojnie 艢wiatowej lokomotywy 脰BB serii 770 pochodz膮ce z Bawarii oraz BB脰 93 je藕dzi艂y na kolei w膮skotorowej a偶 do 1966 roku. Dieselizacja nast膮pi艂a oko艂o 1970 roku i wprowadzi艂a na tras臋 wagony spalinowe 脰BB serii 5046/5146 oraz lokomotywy 脰BB serii 2143. Od lat 90-tych XX wieku u偶ywano wy艂膮cznie wagon贸w spalinowych 脰BB serii 5047. Planowano doda膰 trzeci膮 lini臋, jednak nigdy jej nie uruchomiono. Ze wzgl臋du na du偶y ruch towarowy w 1998 roku zmieniono jedn膮 z linii w膮skotorowej i w艂膮czono do innej kolejki. Pozosta艂a linia w膮skotorowa zosta艂a zamkni臋ta w 2000 roku. Wraz ze zmian膮 rozk艂adu jazdy w 2010 roku 脰BB zaprzesta艂y lokalnego kolejowego transportu pasa偶erskiego na trasie w膮skotor贸wki na rzecz po艂膮czenia autobusowego. W wyniku tego kolej muzealna utraci艂a swoje po艂膮czenie kolejowe. W 2015 roku 脰BB sprzeda艂 lini臋 艂膮cznie z obszarem stacji stowarzyszeniu, kt贸re obs艂uguje lini臋 g贸rsk膮 jako kolej muzealn膮. Nast臋pnie usuni臋to tory normalnotorowe w celu refinansowania zakupu stacji kolejowej. Pozosta艂y odcinek ma zosta膰 zelektryfikowany do 2028 roku. Poszczeg贸lne stacje zosta艂y zmodernizowane.