Skip to content
Menu
  • Urbex Time
  • Kraje
    • 馃嚘馃嚥 Armenia
    • 馃嚘馃嚬 Austria
    • 馃嚙馃嚜 Belgia
    • 馃嚙馃嚘 Bo艣nia i Hercegowina
    • 馃嚟馃嚪 Chorwacja
    • 馃嚚馃嚲 Cypr
    • 馃嚚馃嚳 Czechy
    • 馃嚝馃嚪 Francja
    • 馃嚞馃嚜 Gruzja
    • 馃嚦馃嚤 Holandia
    • 馃嚤馃嚬 Litwa
    • 馃嚤馃嚭 Luksemburg
    • 馃嚤馃嚮 艁otwa
    • 馃嚥馃嚬 Malta
    • 馃嚛馃嚜 Niemcy
    • 馃嚨馃嚤 Polska
    • 馃嚪馃嚧 Rumunia
    • 馃嚫馃嚢 S艂owacja
    • 馃嚫馃嚠 S艂owenia
    • 馃嚬馃嚪 Turcja
    • 馃嚟馃嚭 W臋gry
    • 馃嚠馃嚬 W艂ochy
  • Rodzaje
    • edukacyjne
    • industrialne
    • kolejowe
    • medyczne
    • mieszkalne
    • motoryzacyjne
    • mundurowe
    • sakralne
    • wypoczynkowe
    • zabytkowe
  • Time to Trip
  • Jeden Strza艂
  • Life is Brutal
  • A.

Lokomotywy EU07 馃嚨馃嚤

Napisano dnia 13 sierpnia 202129 kwietnia 2024

Produkcja lokomotyw EU07 rozpocz臋艂a si臋 w 1963 roku we Wroc艂awiu. S膮 one prawie identyczne jak angielskie EU06. Lokomotywy te przystosowane by艂y do prowadzenia poci膮g贸w po艣piesznych o masie do 700 Mg z pr臋dko艣ci膮 maksymalna 125 km/h, albo lekkich poci膮g贸w towarowych o masie do 2000 Mg z pr臋dko艣ci膮 maksymaln膮 70 km/h.聽Dokonano niewiele ulepsze艅 wzgl臋dem poprzednika takich jak ogrzewanie kabiny maszynisty napi臋ciem bezpo艣rednio z sieci trakcyjnej 3000V. Produkcja tego typa trwa艂a do 1974 roku, gdy zamieniono je na rzecz lokomotyw ET22. Lokomotyw EU07 wyprodukowano 240 sztuk. W 1983 roku podj臋to ponownie produkcj臋 lokomotyw tym razem w Poznaniu. Nowy typ EU07 zosta艂 skonstruowany na podstawie dwucz艂onowej lokomotywy ET41. W nowej wersji EU07 pojawi艂o si臋 du偶o modyfikacji i nadano jej nowe fabryczne oznaczenie. Lokomotyw tego typu wyprodukowano 艂膮cznie 243 sztuki. Produkcja ta trwa艂a do 1992 roku. W nowym modelu nie usuni臋to dalej paru przestarza艂ych rozwi膮za艅, polegaj膮cych na osadzeniu pud艂a na ramie za pomoc膮 belki bujakowej, przy kt贸rej w贸zki elektrowozu s膮 sztywno osadzone w ramie oraz zastosowaniu rozruchu oporowego. Zast膮piono za to dotychczasowe pud艂a samono艣ne pud艂ami z ostojnic膮 i bocznymi 艣cianami ryflowanymi, zamontowano r贸wnie偶 wi臋ksze zgarniacze pod czo艂ownic膮. Nowe EU07 przystosowane s膮 do zabudowania sprz臋gu samoczynnego. W latach 1990-1994 dokonano przebudowy na lokomotywy EU07 trzech cz艂on贸w elektrowoz贸w ET41 wyposa偶aj膮c je w dodatkow膮 kabin臋. Od 1995 roku lokomotywy s膮 sukcesywnie przebudowywane. Zmieniana w nich jest przek艂adnia, kt贸ra otrzymuje prze艂o偶enie 76:21. W 2007 roku cz臋艣膰 lokomotyw EU07 przesz艂a na w艂asno艣膰 Oddzia艂u Przewoz贸w Mi臋dzywojew贸dzkich sp贸艂ki PKP Przewozy Regionalne. Ulepszone lokomotywy dosta艂y oznaczenie EP07聽 i numery taborowe od 1001 wzwy偶. Zmiany polega艂y na usuni臋ciu gniazd sterowania wielokrotnego. Wraz z wydzieleniem Oddzia艂u Przewoz贸w Mi臋dzywojew贸dzkich ze sp贸艂ki Przewozy Regionalne, wszystkie lokomotywy przesz艂y w u偶ytkowanie sp贸艂ki PKP Intercity. W grudniu 2009 roku PKP Intercity posiada艂o 325 lokomotyw serii EU/EP07. Od 2011 roku zmodernizowano 24 sztuki lokomotyw serii EU07 dla PKP Cargo. W latach 2011-2012 Tabor Szynowy Opole zakupi艂 i przekszta艂ci艂 9 lokomotyw EU07 oraz 2 EP07 u偶ywanych wcze艣niej przez PKP Intercity.

Search
DSC 5513 4 5 Enhancer
DSC 5518 Enhancer
DSC 5516 Enhancer111

 

 

©2025 | Powered by SuperbThemes & WordPress