Produkcja lokomotyw EU07 rozpocz臋艂a si臋 w 1963 roku we Wroc艂awiu. S膮 one prawie identyczne jak angielskie EU06. Lokomotywy te przystosowane by艂y do prowadzenia poci膮g贸w po艣piesznych o masie do 700 Mg z pr臋dko艣ci膮 maksymalna 125 km/h, albo lekkich poci膮g贸w towarowych o masie do 2000 Mg z pr臋dko艣ci膮 maksymaln膮 70 km/h.聽Dokonano niewiele ulepsze艅 wzgl臋dem poprzednika takich jak ogrzewanie kabiny maszynisty napi臋ciem bezpo艣rednio z sieci trakcyjnej 3000V. Produkcja tego typa trwa艂a do 1974 roku, gdy zamieniono je na rzecz lokomotyw ET22. Lokomotyw EU07 wyprodukowano 240 sztuk. W 1983 roku podj臋to ponownie produkcj臋 lokomotyw tym razem w Poznaniu. Nowy typ EU07 zosta艂 skonstruowany na podstawie dwucz艂onowej lokomotywy ET41. W nowej wersji EU07 pojawi艂o si臋 du偶o modyfikacji i nadano jej nowe fabryczne oznaczenie. Lokomotyw tego typu wyprodukowano 艂膮cznie 243 sztuki. Produkcja ta trwa艂a do 1992 roku. W nowym modelu nie usuni臋to dalej paru przestarza艂ych rozwi膮za艅, polegaj膮cych na osadzeniu pud艂a na ramie za pomoc膮 belki bujakowej, przy kt贸rej w贸zki elektrowozu s膮 sztywno osadzone w ramie oraz zastosowaniu rozruchu oporowego. Zast膮piono za to dotychczasowe pud艂a samono艣ne pud艂ami z ostojnic膮 i bocznymi 艣cianami ryflowanymi, zamontowano r贸wnie偶 wi臋ksze zgarniacze pod czo艂ownic膮. Nowe EU07 przystosowane s膮 do zabudowania sprz臋gu samoczynnego. W latach 1990-1994 dokonano przebudowy na lokomotywy EU07 trzech cz艂on贸w elektrowoz贸w ET41 wyposa偶aj膮c je w dodatkow膮 kabin臋. Od 1995 roku lokomotywy s膮 sukcesywnie przebudowywane. Zmieniana w nich jest przek艂adnia, kt贸ra otrzymuje prze艂o偶enie 76:21. W 2007 roku cz臋艣膰 lokomotyw EU07 przesz艂a na w艂asno艣膰 Oddzia艂u Przewoz贸w Mi臋dzywojew贸dzkich sp贸艂ki PKP Przewozy Regionalne. Ulepszone lokomotywy dosta艂y oznaczenie EP07聽 i numery taborowe od 1001 wzwy偶. Zmiany polega艂y na usuni臋ciu gniazd sterowania wielokrotnego. Wraz z wydzieleniem Oddzia艂u Przewoz贸w Mi臋dzywojew贸dzkich ze sp贸艂ki Przewozy Regionalne, wszystkie lokomotywy przesz艂y w u偶ytkowanie sp贸艂ki PKP Intercity. W grudniu 2009 roku PKP Intercity posiada艂o 325 lokomotyw serii EU/EP07. Od 2011 roku zmodernizowano 24 sztuki lokomotyw serii EU07 dla PKP Cargo. W latach 2011-2012 Tabor Szynowy Opole zakupi艂 i przekszta艂ci艂 9 lokomotyw EU07 oraz 2 EP07 u偶ywanych wcze艣niej przez PKP Intercity.