Obiekt zosta艂 wybudowany w latach 1914-1917. Poza przewozami kolejowymi prowadzony by艂 r贸wnie偶 publiczny transport autobusowy. W 1939 roku kolej by艂a w r臋kach Niemc贸w. W okresie II Wojny 艢wiatowej bardzo intensywnie eksploatowa艂o maszyny, jednak przetrwa艂y one bez zniszcze艅, co u艂atwi艂o wznowienie ruchu regularnego zaraz po wojnie. W 1949 roku nast膮pi艂o przymusowe przej臋cie obiektu przez PKP. W tym czasie na kolei jako pierwszej w Polsce wprowadzono do ruchu towarowego wagony transportery. W latach 50-tych kolej przewozi艂a wi臋kszo艣膰 materia艂贸w do budowy kompleksu g贸rniczo-energetycznego. Po uruchomieniu pobliskiej elektrowni wo偶ono do niej kolej膮 mazut. Do 1991 roku prowadzono ruch poci膮g贸w pasa偶erskich. 3 lata p贸藕niej rozebrano odcinek linii kolejowej, a w 1997 roku z us艂ug zrezygnowa艂a s膮siaduj膮ca cukrownia. Przew贸z towar贸w trwa艂 do ko艅ca 2001 roku, gdy po reformie w PKP wy艂膮czono ze struktur wszystkie koleje w膮skotorowe. W ten spos贸b obiekt trafi艂 z powrotem w r臋ce poprzednich w艂a艣cicieli. W 2002 roku po 6 miesi膮cach przerwy wznowiono ruch poci膮g贸w, pocz膮tkowo turystyczny, a p贸藕niej towarowy. Brak finansowania przyczyni艂 si臋 do zaniechania kursowania, a ostatni z nich odby艂 si臋 w 2006 roku.聽