Obiekt został wybudowany w latach 1914-1917. Poza przewozami kolejowymi prowadzony był również publiczny transport autobusowy. W 1939 roku kolej była w rękach Niemców. W okresie II Wojny Światowej bardzo intensywnie eksploatowało maszyny, jednak przetrwały one bez zniszczeń, co ułatwiło wznowienie ruchu regularnego zaraz po wojnie. W 1949 roku nastąpiło przymusowe przejęcie obiektu przez PKP. W tym czasie na kolei jako pierwszej w Polsce wprowadzono do ruchu towarowego wagony transportery. W latach 50-tych kolej przewoziła większość materiałów do budowy kompleksu górniczo-energetycznego. Po uruchomieniu pobliskiej elektrowni wożono do niej koleją mazut. Do 1991 roku prowadzono ruch pociągów pasażerskich. 3 lata później rozebrano odcinek linii kolejowej, a w 1997 roku z usług zrezygnowała sąsiadująca cukrownia. Przewóz towarów trwał do końca 2001 roku, gdy po reformie w PKP wyłączono ze struktur wszystkie koleje wąskotorowe. W ten sposób obiekt trafił z powrotem w ręce poprzednich właścicieli. W 2002 roku po 6 miesiącach przerwy wznowiono ruch pociągów, początkowo turystyczny, a później towarowy. Brak finansowania przyczynił się do zaniechania kursowania, a ostatni z nich odbył się w 2006 roku.
