Zak艂ady powsta艂y w latach 1902-1905. W chwili powstania by艂 to najwi臋kszy budynek w mie艣cie i jeden ze wzorcowych warsztat贸w kolejowych w Europie. W pierwszej fazie wybudowano kasyno robotnicze, budynek biurowca centralnego oraz bram臋 obok budynku g艂贸wnego, a nast臋pnie sie膰 torow膮 i hale warsztatowe. Pomi臋dzy dwoma warsztatami powsta艂y ku藕nia, ku藕nia k贸艂, tokarnia, odlewnia i spr臋偶ynownia, natomiast do obs艂ugi pary zbudowano ma艂膮 kot艂owni臋 z dwoma kot艂ami i kominem o wysoko艣ci 30 m. Na wschodzie terenu otworzono warsztat czeladniczy, a obok niego zbudowano dwie wie偶e ci艣nie艅 i parowozowni臋 o pot臋偶nych rozmiarach wraz z magazynami za艂adunkowymi, w臋glowymi orz 偶u偶lowymi. Projektanci pomy艣leli o przysz艂o艣ci i parowozowni臋, jak i kot艂owni臋 zaprojektowano w spos贸b, by m贸c z czasem je rozbudowa膰. W obiekcie mo偶na zobaczy膰 s艂ynn膮 w臋giersk膮 lokomotyw臋 parow膮 MAV 424 oraz MAV 301, niemieckie wagony, kt贸re transportowa艂y 偶yd贸w do Auschwitz podczas Holokaustu oraz sowieckie wagony z lat 60-tych. Maszyny pochodz膮 z czas贸w, gdy W臋gry by艂y cz臋艣ci膮 re偶imu sowieckiego. W 1907 rozpocz臋to budow臋 120-mieszkaniowego osiedla kolejowego w po艂udniowo-wschodniej dzielnicy. W 1914 roku zosta艂o ono powi臋kszone o kolejne 252 nowe mieszkania. W latach 1912-1936, kiedy zelektryfikowano jedn膮 z linii kolejowych, naprawiano tak偶e lokomotywy elektryczne. Wraz z I Wojn膮 艢wiatow膮 rola obiektu znacznie si臋 zwi臋kszy艂a, co przyczyni艂o si臋 do rozbudowy o elektrowni臋, elektrowni臋 naftow膮 i gazow膮 oraz now膮 sie膰 wodoci膮gow膮, a tak偶e rozbudow臋 nowego warsztatu elektrycznego. W okresie mi臋dzywojennym zbudowano betonowe ogrodzenie i doko艅czono 2 km betonowej drogi, a tak偶e doprowadzano gaz ziemny z Hajd煤szoboszl贸. Podczas II Wojny 艢wiatowej warsztaty zosta艂y powa偶nie uszkodzone. Dzia艂 naprawczy zbombardowano, a kilka mniejszych warsztat贸w sp艂on臋艂o. Po II Wojnie 艢wiatowej zak艂ady zmieni艂y nazw臋, a zapotrzebowanie na naprawy lokomotyw parowych mala艂y wraz z wyparciem ich przez nowsze maszyny. W 1984 definitywnie zako艅czono na W臋grzech dzia艂alno艣膰 parow膮, a wraz z tym warsztaty przesta艂y by膰 potrzebne. Obecnie na terenie znajduje si臋 kilka firm zwi膮zanych z kolej膮 elektryczn膮. Niegdy艣 jedne z najwi臋kszych i najwa偶niejszych warsztat贸w na terenie kraju od 1993 roku stoj膮 i niszczej膮. By艂y plany odrestaurowa膰 maszyny i wystawi膰 w muzeum, niestety nie by艂o 艣rodk贸w na realizacj臋.