Budynek powsta艂 w 1897 roku. Szyb wydr膮偶ono na potrzeby kopalni w臋gla kamiennego. By艂 to ju偶 trzeci szyb przynale偶膮cy do tej kopalni. Do obs艂ugi transportu zamontowano maszyn臋 wyci膮gow膮 skonstruowan膮 w tym samym roku. Do wszystkich trzech szyb贸w doprowadzono lini臋 kolejow膮, kt贸ra 艂膮czy艂a je z hut膮 poprzez bocznic臋 kolejow膮 wykorzystuj膮c przy tym 350 metrowy wiadukt. W 1889 roku wszystkie trzy szyby zosta艂y pog艂臋bione. Wie偶a zosta艂a przebudowana i zmodernizowana w roku 1966. W 1913 roku szyb mia艂 g艂臋boko艣膰 216 m. Po zlikwidowaniu kopalni w 1993 roku maj膮tek zak艂adu wraz z wie偶膮 zosta艂 przekazany do Sp贸艂ki Rekonstrukcji Kopal艅, kt贸ra trzykrotnie bezskutecznie podejmowa艂a pr贸b臋 sprzeda偶y wie偶y drog膮 licytacji. W 2014 roku obiekt zosta艂 wpisany do gminnej ewidencji zabytk贸w miasta. Cena wywo艂awcza w 2015 roku wynosi艂a 157 tysi臋cy z艂otych lecz nie by艂o zainteresowania. Wobec ryzyka dewastacji szybu powsta艂a akcja spo艂eczna, a zwi膮zek g贸rniczy wystosowa艂 wniosek o wpisanie obiektu do rejestru zabytk贸w wojew贸dztwa, kt贸ry nast膮pi艂 w 2018 roku.