Pierwszy egzemplarz zosta艂 wyprodukowany w 1962 roku w NRD. Pocz膮tkowo tylko聽 w wersji dwudrzwiowego sedana. Trabant P60 by艂 nast臋pc膮 modelu P50. Najistotniejsz膮 zmian膮 w konstrukcji by艂o zastosowanie silnika o pojemno艣ci 595 ccm, kt贸r膮 uzyskano rozwiercaj膮c cylindry z 66 do 72 mm. Samoch贸d posiada艂 dwucylindrowy silnik dwusuwowy zasilany mieszank膮 benzyny z olejem i generuj膮cy moc 23 KM. Silnik ten posiada艂 ch艂odzenie powietrzne za pomoc膮 du偶ej wielo艂opatkowej dmuchawy i bogatego 偶ebrowania cylindr贸w. Takie rozwi膮zanie by艂o ta艅sze i nie wymaga艂o od u偶ytkownik贸w zbyt wielu czynno艣ci obs艂ugowych. Panele nadwozia wykonano z Duroplastu, kt贸ry jest tworzywem trudnopalnym i odpornym na drobne szkodzenia, natomiast pod艂oga i szkielet nadwozia by艂y metalowe. Duroplast by艂 polimerowym tworzywem sztucznym nierdzewiej膮cym st膮d wzi膮艂 si臋 mit, 偶e trabant贸w nie dotyka korozja, niestety pod艂oga i szkielet nadwozia mog艂y mocno zardzewie膰. W 1964 roku zako艅czono produkcj臋 modelu P60 w wersji sedan na rzecz 601, natomiast wersj臋 kombi produkowano do 1965 roku. Modelu P60 przez ca艂y okres produkcji powsta艂o 106 628 sztuk, gdzie a偶 80% trafi艂o na eksport.