Skip to content
Menu
  • Urbex Time
  • Kraje
    • 馃嚘馃嚥 Armenia
    • 馃嚘馃嚬 Austria
    • 馃嚙馃嚜 Belgia
    • 馃嚙馃嚘 Bo艣nia i Hercegowina
    • 馃嚟馃嚪 Chorwacja
    • 馃嚚馃嚲 Cypr
    • 馃嚚馃嚳 Czechy
    • 馃嚝馃嚪 Francja
    • 馃嚞馃嚜 Gruzja
    • 馃嚦馃嚤 Holandia
    • 馃嚤馃嚬 Litwa
    • 馃嚤馃嚭 Luksemburg
    • 馃嚤馃嚮 艁otwa
    • 馃嚥馃嚬 Malta
    • 馃嚛馃嚜 Niemcy
    • 馃嚨馃嚤 Polska
    • 馃嚪馃嚧 Rumunia
    • 馃嚫馃嚢 S艂owacja
    • 馃嚫馃嚠 S艂owenia
    • 馃嚬馃嚪 Turcja
    • 馃嚟馃嚭 W臋gry
    • 馃嚠馃嚬 W艂ochy
  • Rodzaje
    • edukacyjne
    • industrialne
    • kolejowe
    • medyczne
    • mieszkalne
    • motoryzacyjne
    • mundurowe
    • sakralne
    • wypoczynkowe
    • zabytkowe
  • Time to Trip
  • Jeden Strza艂
  • Life is Brutal
  • A.

Pojazdy Kolejowe Dms 馃嚚馃嚳

Napisano dnia 25 lutego 20246 maja 2024

W ma艂ej miejscowo艣ci obok budynk贸w kolejowych znajduj膮 si臋 pojazdy kolejowe takie jak Warszawa M223 Drezyna oraz Lokomotywa 725. Warszawa M223 by艂 to polski samoch贸d produkowany w latach 1951-1973 przez FSO Warszawa, w oparciu o dokumentacj臋 radzieckiej Pobiedy 20. Na potrzeby jazd inspekcyjnych Polskich Kolei Pa艅stwowych seryjne Warszawy przerabiano na drezyny w Kolejowych Zak艂adach Nawierzchniowych w Nowych Skalmierzycach w latach 1956-1973. Ko艂a zmieniano na drewniane z metalow膮 obr臋cz膮, poniewa偶 standardowe stalowe ko艂a kolejowe by艂yby zbyt ci臋偶kie dla nap臋du samochodu osobowego. Uk艂ad sterowniczy by艂 unieruchomiony, a pod podwoziem samochodu montowano 艣rubowy podno艣nik-obrotnic臋, kt贸ry umo偶liwia艂 zmian臋 kierunku jazdy. Na drezyny przerobiono oko艂o 250 pojazd贸w w wersji sedan i pick-up. Drezyny u偶ywane by艂y g艂贸wnie w Polsce, ale importowano je tak偶e do Czechos艂owacji i Bu艂garii. PKP wycofa艂o je w po艂owie lat 90 XX wieku. Nie wszystkie trafi艂y na z艂om, niekt贸re s膮 w prywatnym posiadaniu, muzealnym albo kolejowym. Warszawa M223 by艂a bardziej znana w wersji drogowej. Drezyna umo偶liwia艂a szybki przejazd 100 km/h po torach, a specjalna konstrukcja pozwala艂a tak偶e na jazd臋 po drogach bitych. Lokomotywa by艂a maszyn膮 spalinowo-hydraulicznym. Pierwsze dwa prototypy zosta艂y dostarczone przez Czechos艂owackie Koleje Pa艅stwowe do Pragi w 1959 roku. Produkcja seryjna odbywa艂a si臋 na terenie 贸wczesnej S艂owacji w mie艣cie Martin. 艁膮cznie dostarczono 113 maszyn do Czechos艂owackich Kolei Pa艅stwowych i 61 co przedsi臋biorstw przemys艂owych. Lokomotywy zwane „Karkulk膮” (z niemieckiego Czerwony Kapturek) ze wzgl臋du na czerwone malowanie, posiada艂y przetwornic臋 redukcyjn膮 do obs艂ugi liniowej i manewrowej. W 1988 roku zmieniono oznaczenie z T.444.0 na seri臋 725. Lokomotywy nie posiada艂y kot艂a parowego, a ruch towarowy na liniach odga艂臋zionych nadal mala艂, mo偶na by艂o zrezygnowa膰 z ich us艂ug do 1992 roku. Wiele maszyn wci膮偶 jest w u偶ytku.

Search
DSC 3013 4 5 Fusion-Natural
DSC 3019 20 21 Fusion-Natural111
DSC 3022And1more Fusion-Natural
DSC 3023And1more Fusion-Natural
DSC 3016 7 8 Fusion-Natural111

 

 

 

©2025 | Powered by SuperbThemes & WordPress