Skip to content
Menu
  • Urbex Time
  • Kraje
    • 馃嚘馃嚥 Armenia
    • 馃嚘馃嚬 Austria
    • 馃嚙馃嚜 Belgia
    • 馃嚙馃嚘 Bo艣nia i Hercegowina
    • 馃嚟馃嚪 Chorwacja
    • 馃嚚馃嚲 Cypr
    • 馃嚚馃嚳 Czechy
    • 馃嚝馃嚪 Francja
    • 馃嚞馃嚜 Gruzja
    • 馃嚦馃嚤 Holandia
    • 馃嚤馃嚬 Litwa
    • 馃嚤馃嚭 Luksemburg
    • 馃嚤馃嚮 艁otwa
    • 馃嚥馃嚬 Malta
    • 馃嚛馃嚜 Niemcy
    • 馃嚨馃嚤 Polska
    • 馃嚪馃嚧 Rumunia
    • 馃嚫馃嚢 S艂owacja
    • 馃嚫馃嚠 S艂owenia
    • 馃嚬馃嚪 Turcja
    • 馃嚟馃嚭 W臋gry
    • 馃嚠馃嚬 W艂ochy
  • Rodzaje
    • edukacyjne
    • industrialne
    • kolejowe
    • medyczne
    • mieszkalne
    • motoryzacyjne
    • mundurowe
    • sakralne
    • wypoczynkowe
    • zabytkowe
  • Time to Trip
  • Jeden Strza艂
  • Life is Brutal
  • A.

Trabant P60 馃嚟馃嚭

Napisano dnia 17 lipca 202321 listopada 2023

Pierwszy egzemplarz zosta艂 wyprodukowany w 1962 roku w NRD. Pocz膮tkowo tylko聽 w wersji dwudrzwiowego sedana. Trabant P60 by艂 nast臋pc膮 modelu P50. Najistotniejsz膮 zmian膮 w konstrukcji by艂o zastosowanie silnika o pojemno艣ci 595 ccm, kt贸r膮 uzyskano rozwiercaj膮c cylindry z 66 do 72 mm. Samoch贸d posiada艂 dwucylindrowy silnik dwusuwowy zasilany mieszank膮 benzyny z olejem i generuj膮cy moc 23 KM. Silnik ten posiada艂 ch艂odzenie powietrzne za pomoc膮 du偶ej wielo艂opatkowej dmuchawy i bogatego 偶ebrowania cylindr贸w. Takie rozwi膮zanie by艂o ta艅sze i nie wymaga艂o od u偶ytkownik贸w zbyt wielu czynno艣ci obs艂ugowych. Panele nadwozia wykonano z Duroplastu, kt贸ry jest tworzywem trudnopalnym i odpornym na drobne szkodzenia, natomiast pod艂oga i szkielet nadwozia by艂y metalowe. Duroplast by艂 polimerowym tworzywem sztucznym nierdzewiej膮cym st膮d wzi膮艂 si臋 mit, 偶e trabant贸w nie dotyka korozja, niestety pod艂oga i szkielet nadwozia mog艂y mocno zardzewie膰. W 1964 roku zako艅czono produkcj臋 modelu P60 w wersji sedan na rzecz 601, natomiast wersj臋 kombi produkowano do 1965 roku. Modelu P60 przez ca艂y okres produkcji powsta艂o 106 628 sztuk, gdzie a偶 80% trafi艂o na eksport.

Search
3
4
2
1

 

 

 

 

 

 

©2025 | Powered by SuperbThemes & WordPress